39.22 грн.
42.37 грн.
10°С

Новини Лубенщини

«Тарифний виконком» – черговий спектакль-інтрига, яку віртуозно розіграв у Лубнах мер Грицаєнко?

Все як завжди. «Всі у грязюці, а «мудрий батько» – в білому».

Виконком міськради у  Лубнах вдруге провалив голосування за збільшення вартості проїзду у громадському транспорті з 8 до 10 гривень.

На позачерговому засіданні міської ради, «за» проголосували лише 14 членів виконкому, замість необхідних 16-ти.

Що показово, серед тих 14-ти були і сам міський голова, Олександр Грицаєнко, і секретар Лубенської міськради, Маргарита Комарова, і заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, Ірина Харченко, і керуючий справами виконавчого комітету, Юлія Білокінь.

Цікаво, що одразу два заступника міського голови – Олег Соболєв і Олександр Діденко натиснули кнопки – «утрималися». Хоча, саме їх голосів не вистачило для прийняття рішення. Окрім того «утримався»: давній соратник діючого мера, головлікар Сергій Наталенко.

Так само зі старостами сіл  – Ольгою Козловською, Олександром Гриценко, Олексієм Звержинським, Ларисою Кісенко. Люди, які де-факто зобов’язані діючому голові своїм потраплянням до складу виконкому, несподівано не підтримують позицію мера.

«Відповідно до ч.1 ст 54-1 Закону староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови»

Чому так вийшло і, чи існують підстави стверджувати про черговий спектакль-інтригу, яку віртуозно розіграв у Лубнах мер Грицаєнко?

Кінцева мета цієї вистави – довести громаду до «вищої крапки кипіння» через відсутність транспортного сполучення в місті, а потім ухвалити відповідне рішення, з поправкою «а куди діватися». Мовляв, бився як лев. Мовляв, зробили все що могли. Але іншого шляху вирішення проблеми – немає.

А далі, все як завжди. «Всі у грязюці, а «мудрий батько» – в білому».

Такий варіант, опосередковано підтверджують і самі перевізники.

Реальні Лубни, серед іншого,  поспілкувалися з цього приводу з керівником однієї з  компаній-перевізників, Олександром Тараненко.

Він каже, що друга відмова виконкому підтримати пропозицію про підняття тарифу стала для нього вкрай несподіваною. Незрозуміло, навіщо було взагалі проводити позачерговий виконком, якщо голосів не вистачало?

«Перемовини, з приводу необхідності підняття тарифів на проїзд, не кулуарні, а цілком відкриті, проводяться не перший місяць. Те, що відбулося у цей понеділок, особисто мені не зрозуміло. Ще вчора здавалося, що голова все розуміє. Так само, як він розуміє і той факт, що страйк це вимушений крок. Ми готові виїхати на маршрути через півгодини після ухвалення відповідного рішення. Але, раптом виявляється, що сам голова  – «ЗА», а його підлеглі – не голосують. Знову-ж, ми погодилися на поступки. Погодилися на підняття ціни не на 12-ть, а лише на 10-ть гривень. І цю цифру погодило управління економіки», – каже Тараненко.

За його словами, станом на сьогодні, водії сидять без роботи, без грошей і все відвертіше поглядають у сторону Києва, де завжди дефіцит шоферів і де вони зможуть заробляти у середньому по тисячі гривень на добу. Рахунок йде не на місяці, а на тижні та дні. Каже, якщо вони зберуть речі і поїдуть шукати кращої долі, про існування громадського транспорту у Лубнах можна буде надовго забути.

«Я розумію, що тут є політичний момент, але на кону стоїть питання виживання цілої галузі місцевої економіки», – говорить перевізник.

Де-факто маємо наступне.

Міський голова підвісив усіх: і перевізників, яким завуальовано обіцяв вирішення питання, і людей, які стали заручниками ситуації, бо  громадський транспорт фактично зупинився в цілому місті.

Цю думку поділяють і деякі депутати міськради. Мовляв, такий стиль управління від мера можна було спостерігати й раніше.

«Насправді ситуація доволі дивна. Спочатку, 1-й заступник знімає відеозвернення до людей в якому переконує, що владу і пасажирів на коліна ніхто не поставить.

Але після цього мер скликає позачерговий виконком і наближені до голови голосують ЗА раніше відхилений проект.

Для чого тоді, попереднього разу “завалювали” питання? Що змінилося?»  – питає депутат Віталій Крамаренко.

«Той факт, що виконком вдруге провалив ухвалення рішення про підняття тарифів, виключно на мою думку, свідчить лише про одне. У деяких його членів є «стальні яйця». І чхати вони хотіли на субординацію. Ця ситуація вже всіх реально задовбала. А хто начальник, хто підлеглий всім по-цимбалах. Можливо й постанова, але негатив від будь-якого рішення виконкому міськради, так само і від того до якого колапсу довели Лубни,  навряд чи вдасться зняти тим чи іншим рішенням виконавчого комітету. А ультиматуми – це найскоріший шлях до переходу у «режим війни»,  – каже з цього приводу депутат міськради, Олександр Легенчук.

Трохи іншої думки дотримується депутат міськради Валерій Больбот. За його словами:

«До цієї кризи Лубни йшли протягом кількох останніх років. Маємо те, що маємо. Давайте будемо вважати це  – найвищім проявом демократії по-Лубенськи. Кожен має свою позицію. Але, пам’ятаємо, що саме від цієї демократії виник оцей колапс. До якого ми йшли не один рік».

Депутат міськради, Руслан Ляшко, взагалі вважає, що місцева влада шукає вихід із ситуації не зовсім там, де його потрібно шукати у сучасних умовах:

«Найближчим часом Україна отримає 200 мільйонів євро кредиту на оновлення громадського транспорту. Кошти будуть спрямовані на придбання нових автобусів, тролейбусів, трамваїв тощо.  Якщо закон буде прийнято до кінця 2021 року, то перші контракти та постачання нового екологічно безпечного транспорту розпочнуться вже у 2022 році.

Лубенська міська рада може прийняти участь і закупити декілька автобусів на умовах державної підтримки та створити окреме комунальне підприємство з автоперевезення», – впевнений депутат.

А тим часом, згідно з інсайдерською інформацією Реальних Лубен, уся ця метушня лише т.з. «білий шум» навколо справжніх планів міськвиконкому.

Прямо зараз на найвищому рівні вирішується питання щодо придбання у лізинг одразу кількох новеньких муніципальних автобусів, які  будуть працювати виключно у «годину пік» і збирати усі «сливки».

Отже, у підсумку маємо цікаве запитання – транспортний колапс у Лубнах, це наслідок недолугого керування містом чи віртуозно розіграна вистава, з метою підім’яти під себе черговий фінансовий потік?

Інсайдер стверджує, що ситуацію вдасться «розрулити» вже до кінця поточного року.

Плітки Ua