26.82 грн.
31.89 грн.
25°С

Новини Лубенщини

Повний текст інформаційної довідки «з приводу ситуації, що склалася в КП ЛЛІЛ Лубенської міської ради»

В четвер, під час позачергової сесії Лубенської міської ради восьмого скликання було оприлюднено «Інформаційну довідку тимчасової контрольної депутатської комісії з перевірки організації медичного обслуговування в КП «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради. Голова комісії – депутат міської ради Одександр Легенчук.

Наводимо її повний текст. Орфографія збережено. (Принаймні саме так «довідка» виглядала за кілька хвилин до оприлюднення).

Повідомляємо, що на виконання рішення 8 сесії Лубенської міської ради Лубенського району нами (комісією – ред.) проведено 7 виїзних засідань на території лікарні. В процесі роботи було встановлено численні випадки порушення правил бухгалтерського обліку, зокрема нарахування додаткових виплат та премій в спосіб не передбачений законодавством і колективною угодою.

ФОТО: Виталий Крамаренко

Зокрема було встановлено, що адміністрацією підприємства щомісячно здійснювалося вибіркове преміювання обмеженої групи осіб, цим самим людям нараховувалися доплати, матеріальна допомога, оздоровчі тощо. В той же час звернення молодшого медичного персоналу, не медичних працівників щодо отримання ними разової матеріальної допомоги на оздоровлення відхилялися.

Майже всі накази про так звані «доплати» за 2020-2021 рік підписувалися без обов’язкового погодження профспілки, що чітко прописано в колективному договорі КП.

Більше того, щомісячне преміювання керівника закладу, встановлення йому надбавок і доплат до посадового окладу, надання матеріальної допомоги здійснювалося одноосібно самим керівником, без відповідного рішення Лубенської міської ради, що є умовою контракту між міським головою та керівником даного комунального підприємства.

Під час пандемії Ковід-19, коли держава й громада віддає останні кошти на потреби медзакладів, закупівлю необхідного обладнання для лікування хворих, у нашій лікарні здійснюються незаконні ковідні доплати працівникам адміністрації – бухгалтерам, економісту, головному бухгалтеру, кадровикам та іншим наближеним.

Адміністрацією закладу було проігноровано те, що  право на такі доплати мають лише чітко визначені категорії персоналу, що перераховані в Постанові Уряду №610 від 19.06.2020 року та Наказі Міністерства охорони здоров’я.

Такі дії є абсолютно неприйнятними з огляду на те, що доплати отримували працівники адміністрації, які працюють в комфортних умовах, відокремлено від хворих, натомість певна частина медичного персоналу, ті самі санітарки та медсестри, які щохвилини наражають себе на небезпеку лікуючи і доглядаючи пацієнтів не заслужили доплат від адміністрації.

Кадровий облік на підприємстві здійснюється на низькому кваліфікаційному рівні, Книга обліку наказів з персоналу  в лікарні не ведеться (принаймні її не представили для огляду комісії), погодження наказів юристом закладу часто містить суто формальний характер, значна частина наказів не підкріплена рапортами з мотивацією винесення того чи іншого рішення.

Велика кількість наказів з основної діяльності не містять відміток про доведення їх до відому зацікавлених осіб.

Ознайомившись зі змістом наказів комісія відмічає їх недостатню структурованість, відмінність фактичного змісту преамбулі наказів,  знову ж таки недостатню фаховість, яка межує з протиправністю.

Характерними прикладами є складення наказів про преміювання осіб з зазначенням посад, але без прізвищ.

Здійснення щомісячного преміювання з формулюванням «диференціація» з посиланням на постанову для бюджетних установ, хоча лікарня до таких не віднесена.

В підпорядкуванні головного бухгалтера перебуває її пряма родичка, хоча така підконтрольність є проявом прямого конфлікту інтересів, який на момент перевірки не врегульований належним чином. Просимо міського голову вжити заходи передбачені антикорупційним законодавством.

ФОТО: Виталий Крамаренко

В порушення вимог ст. Конституції України,  ст. 66 Кодексу законів про працю України в лікарні затверджено перелік працівників, в яких відібрано право на законну обідню перерву.

При цьому жодна посада з затвердженого переліку не потребує виробничої необхідності для постійної його присутності на робочому місці протягом дня та роботи без перерви для харчування і відпочинку.

Безпідставне позбавлення обіду працівників адміністрації, які не залучені у виконанні безперервних циклів виробництва, з одного боку порушує вимоги трудового законодавства, а з іншого надає преференцію у вигляді скорочення робочої зміни для оточення керівника на одну годину через «надзвичайну завантаженість», ну і цим самим наказом фактично здійснено легалізацію розпивання чаїв на робочих місцях бухгалтерам, кадровикам і економістам, які працюють так, що навіть відійти на перерву не можуть.

Потребують уваги і публічні закупівлі, що здійснюються в закладі.  Зокрема з незрозумілих причин по кілька разів не відбуваються торги з придбання товарів, робіт і послуг необхідних для забезпечення діяльності лікарні. Характерним прикладом є закупівля послуг харчування для пацієнтів, двічі торги не відбувалися, а після переходу на переговорну процедуру заклад уклав договір з підприємцем, який не запровадив обов’язкову систему безпечності харчової продукції ХАССП.

Так само система ХАССП не запроваджена і в самій лікарні.

Нагадуємо, що невиконання обов’язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (ХАССП), – тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб – у розмірі від тридцяти до сімдесяти п’яти мінімальних заробітних плат, а  на фізичних осіб – підприємців – у розмірі від трьох до п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат та зупинення роботи потужності.

Як бачимо в закладі не забезпечено належні умови контролю за харчуванням пацієнтів, однак і це не все.

ФОТО: Виталий Крамаренко

Під час перевірки ми поцікавилися а куди ж дівався одноразовий посуд в якому постачається їжа для пацієнтів інфекційного відділення? За законом такі відходи мали окремо пакуватися, ізолюватися і передаватися на спеціальну переробку. Натомість ми з’ясували, що жодна партія такого посуду впродовж всієї пандемії ковід-19 на переробку не направлялася. Жодних документів з обліку і відстеження цих відходів під час перевірки не знайшлося.

Залишається тільки здогадуватися куди подівся заражений посуд.

Не краща ситуація і з санітарним станом території лікарні. Під час обходу відділень нами було виявлено два несанкціонованих сміттєзвалища, які наповнені будівельними, побутовими і медичними відходами.

Окрему увагу привернули викинуті в яр люмінесцентні лампи. Ознайомившись з фінансовими документами члени комісії з’ясували, що в багатьох відділеннях було здійснено заміну ламп, однак складського руху відпрацьованих ртутовмісних ламп не було відображено.

ФОТО: Виталий Крамаренко

За попередніми даними десь безслідно зникло кілька тисяч таких ламп.

Усі відпрацьовані люмінесцентні лампи та ртутьвмісні прилади відносять до I класу небезпечних відходів, оскільки вони містять у своєму складі отруйні сполуки ртуті в кількості, що залежить від виду виробу (у лампах — від 2 до 10 мг ртуті, у термометрах — 2 г).

Такі відходи надзвичайно небезпечні, як для екології, так і для людей. Розуміючи всю серйозність ситуації члени комісії витратили кілька днів на інспекцію приміщень, аби знайти місце складування небезпечних відходів.

Результати вразили. Адміністрація закладу не придумала кращого ніж скидати купами кілька тисяч відпрацьованих лапм під приміщенням прального цеху, значна кількість ламп при цьому розбилася.

ФОТО: Виталий Крамаренко

Інше сховище небезпечних відходів виявили на третьому поверсі поліклінічного відділення. Назвати таку поведінку адміністрації безгосподарною замало, адже мова йде не про побутові відходи, а про реальну загрозу. Візьмемо для прикладу кімнату площею 20 квадратних метрів.

Якщо в ній розіб’ється лампа, в повітря потрапить навіть 1 міліграм ртуті, то її концентрація в повітрі сягатиме 0,02 міліграми на кубічний метр, що в 60 разів перевищує гранично допустиму норму.

Вимушені засвідчити, що адміністрація лікарні роками тримала своїх працівників, пацієнтів та навколишнє природне середовище в умовах реальної загрози виникнення надзвичайної ситуації.

Щомісячно знаходячи кошти на само преміювання керівник закладу не потурбувався про виконання обов’язку належної утилізації небезпечних відходів.

Про вказані обставини нами було повідомлено міську комісію ТЕБ і НС. Сподіваємося на належну оцінку цих дій і з боку роботодавця.

Не краща ситуація в закладі і з утилізацією відпрацьованих шприців, систем, матеріалів з лабораторій, пов’язок і звісно ж операційних та патологоанатомічних відходів.

Допоки депутати міської ради шукають кошти на придбання масок, засобів індивідуального захисту для лікарів, адміністрація закладу ігнорує вимоги наказу Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 №325, яким затверджені Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами.

ФОТО: Виталий Крамаренко

На підприємстві не забезпечено належного обліку відпрацьованих шин, акумуляторів, мастил.

Через пасивну поведінку адміністрації закладу мова вже йде не про репутаційні втрати лікарні, а про санітарно-епідеміологічну безпеку нашої громади.

Нажаль вивчаючи накази з основної діяльності ми не побачили жодних свідчень того, що адміністрація закладу усвідомлює весь обсяг відповідальності.

Вивчаючи претензійно-позовну роботу закладу нами було з’ясовано, що в провадженні Лубенського міськрайонного суду Полтавської області перебуває дві цивільні справи за позовом Ткаченка О.В. (лікаря відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії) до Комунального підприємства «Лубенська лікарня інтенсивного лікування» Лубенської міської ради про визнання незаконним та скасування наказу №71-к від 16 квітня 2021р., поновлення на попередній посаді.

Колеги депутати і громадськість пам’ятає той випадок, що стався 15 квітня, коли Ткаченка О.В. освідчували на робочому місці на стан алкогольного сп’яніння.

Так от, як з’ясувалося, керівник закладу Наталенко С.М. залучив до процедури освідчення особи чергового лікаря Мищенко Т.А., яка не пройшла відповідні курси підготовки, а отже результати такого освідчення цілком логічно оскаржуються позивачем.

Наслідками такої «помилки» головного лікаря можуть бути значні репутаційні і майнові втрати громади, при чому не тільки по цьому епізоду. Лише за 2021 рік ми нарахували 30 випадків коли освідчення на стан сп’яніння в Лубенській лікарні здійснювала особа, яка не пройшла відповідної підготовки.

Відповідальність за такі дії повністю покладаємо на адміністрацію закладу, яка має забезпечувати своєчасне і повне проходження фахового навчання.

Не виконуються належно вимоги й з організації безпеки праці, належних санітарних умов для персоналу, пацієнтів і відвідувачів лікарні та поліклініки.

ФОТО: Аліна Савка

Санітарно-побутові кімнати зачасти знаходяться в край незадовільному стані, в закладі не здійснюються своєчасні поточні ремонти, з встановленою періодичністю не замінюються фільтри питної води, робочі місця не медичного персоналу не відповідають вимогам здорового глузду.

 Характерним прикладом господарювання може бути приміщення прачки, де більша частина приміщення не опалюється, закоркована вентиляція, туалет і ванна кімната нагадує майданчик для зйомки фільмів жахів.

Працівники прачки всі переболіли ковідом, однак адміністрація закладу зуміла так «вдало» застрахувати своїх працівників, що страхових відшкодувань робітники не отримали.

ФОТО: Аліна Савка

Нагадуємо, що під приміщенням будівлі прачки адміністрація влаштувала звалище ртутовмісних ламп, робітниці цього цеху не отримували матеріальної допомоги на оздоровлення під час планових відпусток, однак таку допомогу отримала головний бухгалтер.

Лікарня використовує для прання застарілі, енерговитратні машини, частина приміщення використовується як склад металобрухту (решток розібраних машин). Інформуємо колег, що водовідведення від цього приміщення, в тому числі й з машин, які перуть білизну з інфекційного відділення, після хворих на ковід скидається в прилеглий яр.

В попередні роки адміністрація закладу витратила кількасот тисяч гривень на облаштування двоскатної покрівлі над приміщенням прачки, арматурним цехом, однак роботи були виконані не в повному обсязі, зокрема не було закрито фронтони будівлі через що на горищі утворюються снігові намети.

Ми коротко зупинилися на недоліках лише одного приміщення, аби охарактеризувати стан управління закладом і відношення до підлеглих зі сторони адміністрації.

В закладі не виконуються вимоги щодо прирівнювання посад і заробітних плат керівників та спеціалістів служби охорони праці до керівників і спеціалістів основних виробничо-технічних служб.

 Незрозумілою є логіка адміністрації щодо розподілу суміщення посад вільних вакансій.

ФОТО: Аліна Савка

Заклад не здійснює активного пошуку немедичних працівників, молодшого персоналу, а вільні вакансії розділяються частково між некомплектним штатом.

Заощадженим фондом оплати праці адміністрація розпоряджається на власний розсуд в основному спрямовуючи її на преміювання або інші додаткові виплати. При цьому премія лікаря може бути в десятки разів меншою від премії бухгалтеру. (як приклад премія лікарю реанімації 300-350 грн).

До комісії надходили звернення від жителів громади щодо незадовільного матеріального забезпечення відділень, зокрема щодо використання край зношеної постільної білизни, подушок, матраців, дефіциту холодильників, бойлерів, в той час як все перелічене є в наявності і зберігається на складах, але очікує вказівки до використання.

Так само притримуються на складах (в несприятливих умовах) новопридбані комп’ютери, хоча лікарі зазначають про дефіцит сучасної техніки.

В закладі не проводиться робота по оновленню колективного договору на заміну того, що вичерпав свій строк.

В цілому підсумовуючи попередні результати перевірки хочемо повідомити, що адміністрація демонструє системну дискримінаційну поведінку відносно своїх підлеглих, особливо нижчих ланок та немедичних працівників, господарська діяльність підприємства організована на низькому рівні, без врахування забезпечення умов належної праці для працівників та потреб пацієнтів.

Рекомендуємо міському голові, профільному заступнику вжити невідкладних організаційних, кадрових заходів щодо усунення виявлених недоліків, наведення в підприємстві належної виконавчої дисципліни, стягнення в досудовому порядку завданих громаді збитків та притягнення винних осіб до відповідальності.

Плітки Ua