26.29 грн.
30.58 грн.
4°С

Статті

Феномен TikTok. Що насправді приховує китайська соцмережа, що полонила ваших дітей

Китайський технологічний гігант ByteDance у 2016 році запустив додаток Douyin для створення коротких відео. За рік сервіс набрав 100 мільйонів користувачів, і його вивели на міжнародні ринки під новою назвою – TikTok.

У цей час в США завойовував популярність аналогічний додаток Musical.ly, створений у 2014 році. Його аудиторія знімала 15-секундні кліпи – в основному синхронний спів або танці під популярні мелодії.

У 2017 році ByteDance придбала Musical.ly за 1 мільярд доларів. Якийсь час обидві платформи існували паралельно: Musical.ly в США, а TikTok на інших закордонних ринках. Але через рік ByteDance оголосила про їхнє об’єднання, враховуючи загальну місію: створити спільноту, де кожен може стати кріейтором. Усі облікові записи з Musical.ly автоматично перенеслися на TikTok.

Сервіс отримав нові функції: можливість створювати різні типи контенту та додавати більше креативу. Ось що стало основними особливостями TikTok:

• основна аудиторія TikTok – покоління Z;

• сервіс пропонує безліч інструментів для креативу: стікери, маски, фільтри, спецефекти, сотні музичних треків, які можна накласти на відео;

• якщо основним контентом на Musical.ly був синхронний спів, то TikTok пропонує самовиражатися різними способами: знімати гумористичні кліпи, дуети та реакції на популярні ролики, влаштовувати челленджі та конкурси;

• на відміну від інших соцмереж, у TikTok користувачів стимулюють бути не тільки споживачами, але і творцями контенту.

• сервіс позиціонує себе як максимально демократичний: аудиторію закликають бути природною та знімати ролики виключно на смартфон.

Ключова фішка TikTok – челленджі. Це флешмоби, в яких користувачі повторюють певний рух чи танець. Алгоритми рекомендацій у додатку дуже прості: у тренди можна потрапити незалежно від того, скільки у тебе підписників. Челленджі допомагають отримати більше охоплення та відчути себе частиною гігантської спільноти.

Челленджі бувають настільки вірусними, що TikTok став потужним каналом для “просування” артистів. Завдяки соцмережі американський інді-гурт “Fitz and the Tantrums” потрапив до корейських чартів, хоча жодного разу не виступав в Азії. Половина хітів у китайських стрімінгових сервісах – пісні, які стали популярними в TikTok або Douyin. Головна пісня 2019 року – Old Town Road репера Lil Nas X – теж вийшла саме з TikTok.

У лютому 21-річний американець Майкл Пелчат завантажив у свій профіль короткий ролик, в якому він танцює під трек Lil Nas X, а потім за допомогою монтажу різко перевтілюється у ковбоя. Челендж підтримали понад 3 мільйони осіб, а Old Town Road побив рекорд чарту Billboard Hot 100, протримавшись на першій сходинці хіт-параду впродовж 17 тижнів.

За словами Майкла, він скористався TikTok через його простоту і зручність. Монтаж ролика, наприклад, у додатку iMovie забрав би багато часу, адже доводилося б довго склеювати відео і накладати зверху аудіо так, щоб не було розсинхрону.

TikTok зробив, здавалося б, неймовірне – створив нову нішу у соціальних медіа, де вже є Instagram, Snapchat, YouTube та безліч інших платформ для обміну розважальним контентом. Він став місцем для реалізації молоді, яка не хоче сидіти у соцмережах зі своїми батьками.

TikTok – територія тотальної свободи та розваг. Там немає політиків і брендів, немає реклами і токсичного контенту – тільки позитив, танці, музика і жарти. Це робить його незрозумілим для дорослих і в той же час ідеальною соцмережею для підлітків.

TikTok дав потужний інструмент творчим людям. Він дозволяє за кілька кліків створити на своєму смартфоні складний відеоролик. Нехай половина таких відео в ньому зняті на тлі домашніх килимів – але це найкраще свідчення того, що продуктові менеджери соцмережі все зробили правильно. TikTok став, без перебільшення, народним додатком.

Плітки Ua